måndag 14 oktober 2019

Under ytan


Fick ett mess igår ifrån en fotograf jag känner. Han hade uppmärksammat att en filmsnutt med mig simmandes under vattnet i en av vår stads badhusbassänger nått över 3000 visningar. Möjligt att du rycker på axlarna och tycker att DET är väl inget. Tja, för oss är/var det häftigt. Så jag väljer att uppmärksamma händelsen.


Detta hände för några år sedan. Mark Harris som den oerhört kreative fotografen heter driver Frozentime.se. Han undrade om jag ville leka?

Jag säger aldrig nej till lek! Denna gång fick jag dock utmana mig eftersom det fanns tydliga inslag av att hålla andan under vatten, något som jag tycker är läskigt. Vet inte varför? Som liten var jag mer under än över vattenytan, som en fisk. Vi lekte lekar där jag och kusinen var delfiner och syrran delfinskötare.


Det finns en rädsla för att jag inte ska få luft, den ligger djupt nedgrävd men poppar upp med jämna mellanrum så även denna gång på badhuset. För att avväpna mig själv la jag korten på bordet och berättade för Mark. Han förstod och gav mig smarta tips, hur jag skulle dyka ner på en utandning och försöka slappna av så mycket det gick.

Jag vann där och just då över mina demoner och filmen kunde tas. Vad som inte syns men som blev ännu en utmaning var den ena klänningen. Efter ett par armtag slingrade tyget sig runt mina armar, hämmade simtagen och låste mig. Vi löste detta genom att byta klänning och göra nya tagningar.


Tack #Mark Harris, @frozentime.se för att jag fått leka med dig mer än en gång och för att du tar grymt häftiga och coola bilder.

Här kommer länken till videon som du annars hittar på YouTube:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar