torsdag 21 januari 2021

Check på första ordet

Gjorde en ovetenskaplig test på Facebook, du vet där en ruta med massor av bokstäver visas med texten: de fyra första ord du ser är de som kommer att följa dig genom 2021. Blicken scannade av och de ord som dök upp var:

Förändring, mirakel, hälsa och familj

Spännande. Min ekonomi längtar efter mirakel och om detta ska ske så behövs förändring. Typ byta arbete alternativt skaffa ett bättre betalt extra knäck. Mannen googlade jobb åt mig och har precis avslutat en lång lista där ytterst få är sådana som jag skulle kunna söka.

Men, efter det att jag hittat mina fyra ord och konstaterat att de är rätt schyssta så fick jag ett sms ifrån en tidigare chef och kollega. Hon undrade om jag var intresserad av just extratimmar? Bara så där. Jag svarade utan att tveka ja, eftersom vi fungerade bra ihop och tiden som erbjöds fungerar med mitt nuvarande schema.

Igår fick jag mina timmar med start i februari. Det handlar för min del om att fylla ut och täcka upp deras ordinarie schema vilket innebär främst fredag em fram till kl 18. Inga miljoner eller saftiga tusenlappar erbjuds men väl en nätt liten summa som tillskott.

Så check på ordet förändring. Och grattis till dem som får arbeta med mig igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar