måndag 4 januari 2021

Och OM inte?

Med nytt år framför mig så kommer frågor, gör jag det jag verkligen ska göra? Är jag på rätt plats vad gäller yrkesval? Och OM inte ... 

Rent känslomässigt så älskar jag att undervisa, att möta människor och att få dela det som gör mig gott men om vi tittar på det hela utifrån ett ekonomiskt perspektiv så borde jag kanske göra något annat, eller åtminstone ha inkomst vid sidan av.

Så nu ställer sig frågan mitt framför mig: gör jag det jag borde?

Tja ... vem vet? I morgon kanske jag är helt säker på att den stig jag valt är den rätta? Eller så dröjer sig frågetecknen kvar?

I den tid vi lever i just nu så har många det svårare än vanligt. Företag går i konkurs eller väljer att lägga ner. Människor blir varslade och en del blir av med jobbet. Jag är inte där än men förstår att någon form av skillnad behövs.

En dag i taget med öppet sinne och realistiska glasögon på, så väljer jag att starta det nya arbetsåret, samtidigt som julen städas bort lite, lite i taget.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar