lördag 23 januari 2021

... vad vet jag?

Tja vad säger "man"? Hemma hos oss göms fortfarande torrfoderbitar men denna gång under mattan, liksom städas bort samtidigt som kompisen kör ner hela huvudet i vår gästs sko, Stanley och Audrey fortsätter att leka, iaktta, reagera och agera olika på/i samma situationer. 

Just nu upplever vi att våra älsklingar är ovanligt stressade men förstår inte varför? 

I hemmet råder lugn och harmoni. Jag och mannen beter oss precis som vi brukar, inga höjda röster eller oväntade inslag men trots det "springer" Audrey mer än vad hon borde, på det där speedade sättet, det som tyder på inre stress och Stanley noterar minsta lilla ljud.

Under veckan har de utsatts för återkommande och högljudda takras: PADOM samt smattrande regn, kanske är detta förklaringen? Vi vet inte ...

Känns som katterna backat i utveckling, att de är mer rädda nu än tidigare? Är det sviterna efter jul och nyår när hela familjen var samlade eller är det något annat? I mitt huvud så inbillar jag mig att deras stress visar sig i stunden, inte att den kommer fördröjt (som den gör för oss människor) men vad vet jag? 

Hur som så är vi lugna men märker att våra skyddslingar inte är det. Hoppas att ordning och harmoni fångar upp även Audrey samt Stanley och att vi alla kan steppa framåt istället för bakåt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar