torsdag 14 januari 2021

När drömmen går i uppfyllelse

Jag dansade en snödans och önskade att det skulle få bli vinter på riktigt. Kan lugnt konstatera att dansen fungerade, nu har vi både minusgrader och snö (i nästan hela landet). De stora flingorna virvlar i luften och allt är som det borde.

Ja, jag vet att det är många som tycker att det räcker, att det i stora delar av landet fallit enorma mängder av det kalla vita och att de inte vet hur de ska hinna skotta men ännu har jag inte kommit dit, inte ens i tanken. Jag njuter!

För mig är det magiskt att få pulsa, göra snöänglar och sopa bron (eller om jag ska vara helt ärlig så ropas det inte hurra varje gång snön behöver avlägsnas från trappa eller bil). 

Katterna sitter i fönstret och tittar på snöflingorna och marken som har en annan färg än de är vana vid. Audrey placerar sig på dörrmattan och tycker att hon kan få gå ut, allt verkar så mycket roligare utomhus! När vi kommer in luktar de nyfiket på både skor och kläder.

Om vi hade haft barn hemma och mer snö så skulle jag grävt snögrottor men än så länge har vi inga drivor och det är mycket roligare att dela det jobbet med någon annan. 

Mannen tycker att det räcker att skotta uppfarten ... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar