måndag 18 januari 2021

Hurra för vänner!

Gamla vänner rostar aldrig, för mig sprider de stabilitet och trygghet. Med dessa ges möjlighet att fortsätta samtalet där det slutade även om pausen sträckt sig över flera veckor. Hurra för nära vänner!

Jag blir energifylld och mitt batteri laddas direkt fullt, även om diskussionerna och "pratet" ofta kretsar kring det verkliga och riktiga livet, det som inte är perfekt och som skaver. Allvar och skratt om vart annat. 

Igår (efter lunch) tog jag en långpromenad in till ett lugnt och ganska folktomt café för att möta en av de som funnits i mitt liv länge. Detta var första gången sedan covid19 startade som jag besökt ett café/restaurang. De få gånger vi träffats så har det alltid varit utomhus. Vi beslöt att göra ett annorlunda val och med ordentligt med utrymme runt ikring oss så beställde vi vårt fika.

Ett par timmar senare kände vi oss nöjda och promenerade hemåt åt var sitt håll. Hurra för nära vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar