lördag 16 januari 2021

Hon pausade videon med rumpan

Fick tips på länk med 7 minuter intensiv magträning av en "aerial instruktör kollega" och eftersom jag går igång på utmaningar samt att jag vet att mina övre samt inre magmuskler behöver stärkas upp så klickade jag igång videon. Min laptop erbjuder den största skärmen så den placerades på golvet en bit ifrån min matta.

Både Stanley och Audrey anslöt direkt och satte sig mitt framför skärmen. Tänkte okey då, jag ser det jag behöver och kan följa de muntliga instruktionerna. Så långt inga problem, till Audrey kom på att hon ville se ännu bättre och satte sig på tangentbordet! Sitt stilla, tänkte jag ... men nej. Audrey lyckades med rumpan klicka bort filmen och köra igång en annan video. Suck.

Fick avbryta träningen, leta reda på videon och börja om från början och istället för sju minuter belönades jag med nio. Var beredd på att tvingas pausa men YES där satt den! Jag lyckades hålla både tempo och fixa hela sekvensen. Absolut tufft men inte alls övermäktigt. Meddelade mina kollegor vilka krävde videobevis, så under gårdagen spelade jag in mig själv och skickade videon. 

Jag vet att många är betydligt starkare än vad jag är men tror att den workout träning jag gör varje vecka hjälpte mig. Rörelserna och tempot finns i kroppen, dessutom hittar jag lättare in och kan koppla på magmusklerna när jag har golvet som stöd. Att i en flygande gunga lyfta mig själv utifrån magen är för mig betydligt svårare, där behöver jag träna! 

Om du blir sugen att testa Cirque du soleils "Advanced ABS workout" så var så god:

https://youtu.be/hbjq9_NER_k




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar