lördag 20 mars 2021

Den mytomspunna handväskan

Äger du en sådan? Eller funderar du över vad en kvinna kan tänkas stoppa i den väska hon bär omkring?


Känner du mig personligen så vet du att jag på många sätt inte är den där traditionella kvinnan. Jag kan ingenting om smink. Gillar inte att gå i högklackade skor och använder ytterst sällan någonting som skulle kunna kallas handväska.

Ska jag vara ärlig så äger jag ett par stycken men de hänger främst på krokar som inredning ... 

Jag är istället typen som stoppar jackfickorna fulla med nycklar, telefon och annat som för stunden behövs. Så emellanåt behöver jag en väska och beroende på situation så kan det vara allt från träningsväska, ryggsäck, tygpåse till den traditionella handväskan. Den sistnämnda används enbart när jag klär upp mig för att exempelvis jobba extra i butiken. 


Sist jag arbetade så filosoferade jag runt detta tema, vad har alla andra i sina handväskor? I min låg:

  • ett kokt ägg
  • nötter
  • smaksatta dadlar
  • läppbalsam
  • hårsnodd
  • plånbok
  • mobil
  • laddare
  • nycklar
  • munskydd av tyg

Vad har du i din väska?



Puss & kram!
En bättre söndag önskar jag dig 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar