söndag 7 mars 2021

"Extra allt"


I skrivande stund viner vinden och jag är tacksam över att vara inomhus. Sitter bra i soffan och tänker att jag redan fått min dos av frisk luft.

Började morgonen med en löptur. Halva sträckan med isvinden rakt i ansiktet. Kändes som att springa i uppförsbacke. Benen blev snabbt trötta och andningen tyngre. Men en löptur är en löptur, den tar förr eller senare slut. Meter för meter avverkades och efter 60 minuter låste jag upp vår ytterdörr.  

Dusch, fräscha kläder och en stunds yoga på mattan var allt jag behövde för att återhämta mig ifrån blåsten. Bjöd familjen på brunch med nygräddade våfflor, grädde och sylt för att få njuta ännu mer av veckans sista dag, vår lediga söndag. Blir lite mer "familjeliv" när någon av sönerna är hemma, mer av "extra allt!" 

Sen ägnades eftermiddagen åt att grotta ner mig i skrivandet, öppna upp nya versioner av den personbeskrivning som behöver finslipas. Nu är även mannen involverad, då han besitter specialkunskaper i ämnen där jag famlar i mörkret. Olika bollplank är riktigt lyxigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar