fredag 19 mars 2021

... i motvinden så fladdrade texten bort ifrån mig

Blytunga ben och motvind ... vilken tur att jag redan innan beslöt mig för att springa i ett soft och lugnt tempo. Vissa dagar vill inte kroppen lika mycket som andra, så är det bara och så var det för mig igår.

Antagligen viftades det med en flagga: VILA men i motvinden så fladdrade texten bort ifrån mig och jag kunde inte läsa, däremot känna och lyssna in signalerna, vilket innebar mer jogging än löpning.

Aprilväder i mars, alla varianter på samma gång. Minusgrader på morgonen och sol med kraftig vind, så kommer molnen. Hagel ... Underkylt regn ... Moln som spricker upp och sol som leker tittut.

I helgen ska jag VILA och bara vara. Ladda mina batterier och hänga med mannen. Känns skönt att enbart ha en yinklass att undervisa nu på förmiddagen. 

Önskar dig en skön lördag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar