söndag 14 mars 2021

"Långa tassen" in action

Måndag innebär 6 -7 klasser att planera och memorera både med kropp samt huvud plus ljudfiler att läsa in. Lägg därtill alla andra större samt mindre punkter på min "to do lista" så har du min arbetsdag. Börjar med långpromenad och egen yogapraktik och avrundar kvällen med klass.


I skrivande stund har jag precis avslutat "Hills leken" med Stanley, den där torrfoderbitar kastas åt höger och vänster. Stanley rusar efter, apporterar men istället för att lämna tillbaka så äter han upp, det är vår deal. 


En liten näve Hills placerades på soffbordet innan jag började skriva. Mr S har hittat dessa.

Med intresse följer jag hur "långa tassen" fångar in och föser ner några i taget så de landar på golvet. Snart är bordet tomt och bitarna ligger i Stanleys mage. En allt igenom välplanerad manöver, nästan osynlig och knappt märkbar och eftersom han gör det så snyggt så unnar jag honom belöningen.

Ha en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar