onsdag 17 mars 2021

Till mig, bara till mig och på en helt vanlig tisdag


Härom dagen när jag kom hem så hittade jag ett stort randigt postpaket i gult och vitt på vår köksbänk. Jag fattade ingenting? Frågade mannen om han visste något? Svar nej.

Tänkte att det kanske var något reklamutskick? På en svart cirkel kunde jag läsa: BloomPost Levereras via brevlådan.


Kunde det vara ... ? Nej, eller? Öppnade och mötte ett lager med silkespapper och ett vackert kort på en kolibri. Vek försiktigt upp och hittade rosor förpackade i plast, liggandes skavfötters, i regnbågens alla färger. Så vackert! Och till mig, bara till mig, på en helt vanlig veckodag utan att ha vare sig födelsedag eller namnsdag.


Lycka!

En kär vän hade skickat dessa skönheter "bara för att" och hela hjärtat blev varmt. Orden på kortet är några som jag tänker bära med mig för när rosorna vissnar och dör (vilket de kommer att göra) så kommer kolibrin och texten att finnas kvar.

Tack! Tack och tack!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar