onsdag 7 april 2021

... det gror och växer

Jag tänker återkomma till mina fiktiva personer, vilka är de jag hänger med så snart det ges tillfälle. Här finns ingen risk att bli smittad av covid-19 och jag slipper hålla den distans som vi alla ständigt påminns om, "att tänka att varje människa jag möter kan vara smittbärare".

Det var länge sen jag skrev personbeskrivningar, bakgrundshistorier och scener för nutid. Kreativiteten som bor i mig har vaknat till liv och det är härligt! 


Mitt skapande finns alltid det tar sig bara olika uttryck och just nu prioriteras de fiktiva personligheterna.  Men jag är inte ensam, vi är flera och det gör allt så oerhört mycket roligare. Att få bolla idéer. Ge och ta. Lyssna, fundera och sen sitta med grovjobbet, det du aldrig kommer ifrån oavsett vad du sysslar med. 

Om jag varit ensam om detta så hade inte motivationen varit lika stor, det är tillsammans vi är starka!

Oavsett vad som händer så älskar jag den plats vi befinner oss på NU, här både gror och växer det. Hurra för det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar