tisdag 6 april 2021

Mannen vet vad jag behöver ... när jag själv inte fattar

Jag fick en ny dator av mannen i födelsedagspresent, något som jag då tänkte var onödigt men som undertecknad så här en vecka senare är oerhört tacksam över.

Om du känner mig så vet du att jag aldrig varit en tekniknörd, mitt enda krav är att det jag använder fungerar. Om jag äger något, en cykel, bil, telefon eller dator så kommer jag att vara nöjd även om föremålet trilskas. Visst stönas det och muttras i stunden (när strul uppstår och allt tar mer tid än önskat) men sen glöms detta bort. Jag står ut och arbetar utifrån de förutsättningar som erbjuds.


De gånger jag fått nytt eller själv ersatt det gamla objektet så njuts det för fullt då insikten slår mig att "livet kan vara enklare".

Min nya laptop är 100 gånger snabbare än min förra! Om en uppladdning på YouTube tog en halv dag med alla moment: ladda ner film från telefon till dator, iMoviearbete, thumbnail i Canva och sen överföring, bearbetning och publicering på Youtube så har tiden idag kortast till en timme!!! Allt går snabbt och massor av tid friläggs. Vilken lycka!

Mannen vet vad jag behöver ... även de gånger jag själv inte fattar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar