måndag 5 april 2021

Måndag på en tisdag


Mitt huvud är fyllt av fiktiva personer. Gestalter som helst knackar på när jag är ute och går, springer eller har lagt mig för att sova. De dyker upp när jag minst förväntar dem och har massor att berätta.

Varje gång tränas jag att memorera, att lyssna bakom orden och att lägga minsta lilla detalj på minnet så att de finns kvar när jag landar framför datorn.


Nu är dock vardagen här igen vilket innebär att skrivandet får stå tillbaka. De fiktiva personerna  backar och dröjer i bakgrunden som om de förstod att jag behöver fokusera på annat, på det som ger mig inkomst i slutet av månaden.

Denna gång börjar arbetsveckan på en tisdag (och inte en måndag) vilket gör att det är närmare till nästa helg, då jag återigen kan släppa lös både skrivande kreativitet och skapande.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar