söndag 18 april 2021

Heja våren!


Fulladdad med energi möter jag denna måndag. En ny vecka som i stort är lik de flesta andra men som fortsätter att bjuda på ordentlig vårkänsla.



Den värme som solen spridit under helgen har fått vår trädgård att explodera. Från en dag till en annan så har mycket blivit betydligt grönare. Med uppkavlade ärmar tog jag mig an vår damm. Inte vattnet, det är mannens område utan allt runt ikring, stenar, drived, murgröna, rosor, akleja, jättedaggkåpa med mera. Bort med gammalt visset och därefter tuff gallring av murgrönan. En ansiktslyftning!


(Äldre bild, när våren hunnit något längre)


Nu startar den period då jag skulle kunna arbeta heltid på vår tomt om det var möjligt men eftersom annat jobb också ska utföras så finns inte den möjligheten. Istället grejar jag och mannen när vi hinner och har tid, vilket hittills fungerat.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar