tisdag 13 april 2021

Vad vet jag?

Jag är relativt ovan vid att ha låg energi och det är något jag är tacksam över men så ibland slår dörren igen framför ansiktet.

Hade förberett mig och planerat det som var min del men så hände annat, vilket jag inte kan kontrollera. En klass blir inställd på grund av för få anmälda ... så kan det bli, har hänt tidigare men i detta sammanhang och med de förutsättningar som finns så fattar jag inte? Tiden är perfekt. Då återstår veckodag men den går också bort, borde inte göra någon skillnad. 

Två frågetecken kvar: namnet på klass och jag som lärare ... 

  • Kanske behöver klassen marknadsföras bättre, den är förhållandevis ny. 
  • Kanske skulle den behöva byta namn? 
  • Kanske är det mig det beror på? Jag som inte kan leverera?
Vad vet jag?


Mannen hävdar att det inte är jag. Säger att yogisar kommer på mina morgonklasser då det kan vara tuffare att få många bokningar. 

Men ... vad vet jag? Var klämmer skon? Känslan av energidränage kryper mot mig och jag ställer mig framför spegeln. VAD kan jag göra annorlunda? Eller handlar det mesta om tiden, att den behöver gå och om tålamod. Låta allt vara som det är och hoppas på vändning.


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar