fredag 9 april 2021

VÄDER_LEK

... heter min senaste vinyasaklass, där temat är aprilväder och att det är totalt meningslöst att försöka förstå eller tro något om varesig temperatur eller "typ av väder". Under en dag kan vi uppleva allt: regn, sol, hagel, blåst och snö. 

För mig handlar det om acceptans, att "förhålla sig till" och låta april leva ut och leverera.

Igår var jag tacksam över att jag hann springa min runda innan regnet anlände. Jag valde skogen och slapp på det viset vinden. Hade egentligen ingen lust att ge mig ut men vet hur grymt härlig känslan är när jag landar hemma igen och får duscha!

Resten av förmiddagen slog regnet mot rutan, vilket inte gjorde något eftersom mitt arbete sköttes från datorn. Ett par timmars "vila" innan det var dags att ge sig ut i "vädret" för att undervisa och senare ta sig in till stan för butiksarbete.

Med rätt kläder och skor så är allt möjligt. Vår pappa sa alltid: det finns inget dåligt väder, enbart sämre kläder och jag tänker att det finns mycket klokhet i de orden.

Hej svejs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar