fredag 2 april 2021

Påskägg fyllt av smittande skratt


När jag var liten kändes Långfredagen som världens längsta. En stilla dag utan upptåg och bus, en dag då skidåkning var största nöjet. Söndag i kubik då det helst skulle läsas eller utföras andra lugna aktiviteter. Vi firade varje påsk hos farmor och farfar, underbart roliga dagar men just Långfredagen var enormt seg.

Hemma hos oss är den som en av de andra påskdagarna, varken bättre eller sämre. I går ägnade vi mååånga timmar åt brädspel, så många att jag fick förbereda påsktårtan sent på kvällen. Men vad gör det när mängder av kvalitetstid erbjuds tillsammans med sönerna samt flickvänner.


Min alldeles egna tid tar jag efter frukost. Igår gick jag länge i skogen, morsade ett par gånger på tre rådjur som var ute på löprunda samt en stor hare som njöt av utsikten uppe vid utkiksplatsen.

Denna morgon planerar jag att springa längs ån innan vår gemensamma påskafton kickar igång. Det ska lagas mat, gås på skattjakt för att hitta personliga påskägg, ätas och lekas lekar samt så klart spelas ännu mer spel. 

Glad påsk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar