lördag 26 februari 2022

Åtta meter och blekgul ... på rymmen

Igår ägnade jag halva dagen åt att leta tyg, ett som jag vet existerar men just nu inte var? För undertecknad slänger sällan något som är oanvänt, kan ge bort men inte slänga. I lådor och garderober har jag kreativa "bra att ha" gömmor, material till hattar, kläder och inredning. Om du fick inventera hos oss så skulle du kunna göra fynd.

Ett blekgult åtta meter långt gardintyg har rymt!

Den stora kurbitsmålade kistan i "vardagsrummet" har packats i och ur fyra gånger eftersom det är den troligaste platsen för tyget att arkiveras i. Har kollat alla garderober, byråer samt lådor men ingenstans finns detta stora gula tyg ...

Och varför, undrar du kanske? Vad är det med tyget som gör att undertecknad totalt fastnat och har svårt att släppa?

Så här är det, i vår källare där det nya biblioteket tagit form så har vi en vägg med tylldraperi, det fanns när vi flyttade in och gömmer proppskåp och fula ledningar. Det tunna tyget tillåter ljuset från slingor av lampor och ger en varm samt behaglig atmosfär. När vi tänder ljusslingorna så får vi en alldeles egen variant av galaxen Vintergatan.


Tyvärr så har katterna busat i och runt tyget så att revor bildats, med andra ord är det hög tid att byta ut det vita mot något annat. Minnet av mitt oanvända gula tyg på åtta meter dök upp. Vet inte om det fungerar men tanken var och är att det vore bra att kolla innan jag köper nytt. 

Återvinning är mer min grej än nyköp, därav mina gömmor. Verkar dock som att jag stångar huvudet i väggen. Kanske är det dags att släppa tanken på det gula tyget och hitta annat alternativ. Vi får väl se hur det går och vad det i så fall blir?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar