lördag 5 februari 2022

Problemet när du inte finner vad du söker

Du har säkert varit med om att leta efter något. Du tror dig dessutom veta exakt var det är eller så har du en kvalificerad gissning.

Problemet är att hur du än letar så finner du inte vad du söker ...

Så var det för mig igår. Jag använder linser (eller glasögon, de sista har undertecknad full koll på). Satte in linserna innan det var dags att promenera iväg för att undervisa en yinyogaklass. Ute sken solen och det blåste milda vindar, temperaturen låg strax över noll. 

Mina ögon har alltid varit ljus- samt vindkänsliga. Solglasögonen låg kvar hemma och ögonen tårades av solen, upprepade gånger fick jag torka bort det våta med vanten innan vänster öga lugnat sig.

Dagen gick och ett antal timmar senare beslöt jag att ta ur linserna och låta ögonen vila men hur jag än sökte i väster öga så fanns där ingen lins? Tog ögondroppar för att fukta upp. Kanske hade linsen hamnat på baksidan av ögat? Fast det kändes inte så ...

Till slut beslöt jag att sätta på mig glasögonen och pausa letandet. Alltså var hade linsen tagit vägen???Kunde det möjligtvis vara så att linsen ploppat ut av sig själv?

Jag hade inte märkt att synskärpan försämrats men just det ögat hade tårats på morgonen. Kanske åkte linsen ut då? Vem vet? Tur för mig att jag har månadslinser och att det faktiskt är dags att byta 



1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera