söndag 20 februari 2022

Tillsammans är bäst!

Med en tung och nytränad kropp tog jag mig till den studio som erbjöd öppet hus samt gratis "prova på" klasser. Undertecknad skulle undervisa, inte testa nytt. Egentligen var min motivation låg (just då), hade hellre vilat hemma eftersom det var vad kroppen önskade men ett uppdrag är ett uppdrag. Jag kopplade på leendet och tänkte att allt ger sig.

Studion som badade i sol var överfylld med glada människor. Innan det var dags för mig att erbjuda aerial stretch/yin, aerial yoga och yoga så utforskades silks genom guidning av en av mina kollegor. Ögat uppfattade både kaos och glädje.  

Så plockades silktygen ner och aerial yoga gungor sattes upp. Jag hälsade alla välkomna på engelska då flera av de närvarande inte pratade svenska.

Alltså vad kul vi hade! Med tre vid varje gunga så fick vi upprepa sekvenser så att de som var på plats fick testa samma sekvenser. Jag demonstrerade, släppte min gunga och guidade verbalt. Lyckan var att se hur alla hjälpte alla, för även om jag gled runt för att assistera så är det svårt att vara överallt på samma gång.

Alla mina tre klasser gick bra. Ingen ville gå hem ...

Kändes som succé och det var med ett stort leende jag tog mig hem igen, för att vila och äta. Tack alla ni som kom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar