torsdag 24 februari 2022

Synopsis

Har du någonsin skrivit ett sådant? Eller kanske flera? Helt ärligt så tänker jag att det är något som är nytt för mig, i alla fall under detta namn.

Så hur närmar jag mig denna uppgift på bästa sätt? Har fått både beskrivning samt tillvägagångssätt skickade till mig och har så smått påbörjat min läxa. 

En synopsis är en sammanfattning, ett kortfattat koncentrat av en bok eller ett manus. Det övergripande, det som är nödvändigt för att du snabbt ska förstå vad, vem, hur och varför. 

Tror att jag har en hum, (hoppas!) vilket alltid är en start.

Nu återstår att koka ner, vrida och vända på idéer, sortera bort det som inte behövs just nu samt slänga och/eller spara till senare. Kort sagt kreativt skapande i form av skrivande.

Fortsättning följer ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar