fredag 11 februari 2022

Kraschlandning och energipåfyllnad

Jag har gjort det igen, kraschlandat i en magkatarr. Den kom oväntat och utan förvarning. Ofta brukar kroppen signalera så att undertecknad är beredd men inte denna gång. Har inte ens känt mig stressad vilket annars kan vara en utlösande faktor. Har inte heller druckit kaffe? 

Mystiskt ... 

Men vad spelar det för roll? Magkatarr är magkatarr och den tvingar mig att noga välja vad jag stoppar i munnen samt att vila.

Gårdagen bjöd trots det på tidig och rolig företagsklass samt senare barn- och sagoyoga på Stadsbiblioteket. Har skrivit det förr och konstaterar det igen, det är energipåfyllande att få arbeta med barn! 

En handfull treåringar plus en något äldre flicka dök upp med sina mammor och babysyskon. Bibliotekarien hade förberett genom att lägga ut små trasmattor i en större cirkel så när alla hittat sin matta startade vi. Treåringar är lite väl unga, de är sällan gruppmogna och har kort uthållighet men de är närvarande om du trycker på rätt knappar! 

Att möta de små barnen är spännande eftersom du inte riktigt kan planera exakt hur klassen ska vara, inte om du vill behålla deras intresse. För egen del har jag lärt mig att ju mer plats var och en av dem får ta samtidigt som undertecknad lyssnar, guidar med både kropp och röst så möts vi och skapar klassen tillsammans. 

Nu är det lördag och inget arbete så långt ögat kan se förrän på måndag, ska bli sååå skönt!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar