lördag 2 april 2022

2-0 till trädet

Det här med att få rasande grenar i huvudet är mindre kul, faktum är att det till och med kan göra ont om de träffar pannan eller toppen av hjässan med sin tjockaste del.

Ja, ja jag får skylla mig själv ... 

Att arbeta i trädgården med stor grensax högt ovanför huvudet gör att sidohoppen försvåras. Helt ärligt så var det först igår som undertecknad missade att parera vilket innebar två riktiga fullträffar, 2-0 till trädet!

Åh andra sidan är jag seg och tydligen tjockhudad för det uppstod inga "skador". Mannen skakade på huvudet och plockade upp efter mig, tyckte sen att jag var lite taskig när undertecknad gick tillbaka för att beskära där han hunnit städa och JA han hade väl en poäng med det.

Sen blev det gropen en stund innan fika. Jag la mig raklång över trallen och vände ansiktet upp mot solen, sååå skönt. Täckjacka på och solbrillor, inga andra ljud än fågelsång hördes. Stannade kvar och lapade sol till dess att mannen signalerade att teet var klart. 

Älskar lugnet där vi bor!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar