lördag 23 april 2022

Tid att "bara vara"

Idag är min plan att bara vara och ladda mina batterier inför morgondagen och den vecka som snart knackar på dörren. Min kalender är fulltecknad och intensiva dagar väntar med mycket arbete (till och med under Valborg/sista april då de flesta andra väljer att fira och festa).

Förhoppningsvis så slipper vi de "stormvindar" som ven igår och som långt ifrån inbjöd till mysig utevistelse, istället längtade undertecknad in i värmen när jag tog min lördagspromenad för att hålla vinyasaklass. 

Borde haft vantar ... och tjockare jacka ... samt något på huvudet men de sista dagarna har varit så sköna med vårvärme att jag inte fattade skillnaden förrän promenaden väl påbörjats. 

Som att gå i piskande vind på kalfjället, ju öppnare landskap desto kallare. Under hemvägen hade jag kunnat glida hem ifall skorna bytts ut till rullskridskor (så kraftfull var vinden).

Men allt detta var igår, idag är det dags att "bara vara"



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar