tisdag 26 april 2022

Uppdrag: dra upp och ur?

I vår familj skulle du kunna fråga dig om påsken varar enda fram till Midsommar? Eller hur tänker jag??? 

Helt ärligt så har undertecknad varit på väg flera gånger att städa bort men så har något till synes viktigare dykt upp ... som att bygga pussel med mannen, chilla, läsa eller att ägna mig åt trädgårdsarbete.

Det är ju sååå fint, vårt påskträd (för i ärlighetens namn är det endast det som påminner om påsken som varit (allt annat är borttaget). Men visst, inte ens i min värld så varar påsken fram till Midsommar ... never!

Därför piskade jag mig själv och trollade bort varje spår och NU är ordningen återställd. Hurra!

Istället fylls huset med vårblommor som jag sätter i minivaser och som Audrey systematiskt plockar upp, blomma för blomma. En tyst kamp. Jag fixat fint och hon stökar till. 

Förstår egentligen inte varför? När blommorna väl är ute ur vasen så bryr hon sig inte längre, Audrey varken leker eller äter, det är som om uppdraget går ut på att dra upp och ur.

Ja, ja så är livet med katter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar