onsdag 6 april 2022

April, april ...

Igår morse beslöt jag att snöra på mig löparskorna trots de minusgrader termometern visade samt hågkomsten av tisdagens "aprilväder" med snö, kastvindar och solsken. Våren som kom av sig ... 

Lite kyla borde jag klara av! Min/vår pappa sa ofta det finns inget dåligt väder - enbart dåliga kläder och det ordspråket innehåller en hel del klokskap. Så sagt och gjort, lager på lager och sen iväg. Skönt! 

Efteråt var jag nöjd, framför allt då undertecknad visste att 7 timmars tentavärdsarbete väntade. Min kropp hade fått sitt i form av rörelse vilket betydde att stillasittande borde bli lättare.

Planen var att mentalt arbeta fram nya scener i det skrivprojekt som är igång. Att utan vetskap från någon kollega eller student låta hjärnan processa samtidigt som undertecknad fokuserade på tentan. Har haft låg motivation den senaste tiden men vet att det enda som hjälper mig är att ta tjuren vid hornen, sätta mig ner och börja. Pusselbitarna brukar hitta varandra ... under förutsättning att jag först tittar på dem.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar