tisdag 5 april 2022

Fördelen med hemarbete

Igår var det mannens födelsedag (det är prick en vecka mellan våra så han är exakt 51 veckor äldre än vad undertecknad är). En snötäckt tomt visade sig när jag tittade ut och katterna hakade på nerför trappan när matten sa att vi skulle uppvakta husse. Stanley valde dock att stanna utanför dörren, vet inte om det var min skönsång eller om annat uppehöll honom? Audrey däremot hängde på. Tittade storögt på paketen jag bar på, nosade och gick.

Alltså snö i april och minusgrader ... inget vi beställt men ändå något jag fick ta hand om. Mannen arbetade och hade förmiddagsmöten/utbildning så skottningen hamnade på mig. Tyvärr hade vinden drivit snön som föll under natten och (precis som efter snöstormen) lagt sig packad på vår lilla väg.

Annars bjöd dagen på sol, hemmagjorda lyxhamburgare, minitårta och hemarbete. Allt firande fick ske från morgon till seneftermiddag (mellan arbetspass) eftersom jag undervisade på kvällen. Sammanfattningsvis kan tilläggas att dagens möjligheten att arbeta hemifrån underlättar gemensamma pauser och firanden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar