fredag 22 april 2022

Fredagens date

Att vara barnvakt i en annan stad kan innebära längre transporttid än vad gps:en informerar. Eftersom destinationen var Stockholm och Aspudden så funderade både jag och mannen på vilken tid som vore bäst för mig att åka hemifrån? Tanken var att åka klockan fyra för att anlända en timme senare MEN då hamnade jag antagligen i värsta rusningstrafiken så avresa kl 15 vore nog smartare?

Eller???

På fredagar slutar många tidigare ... Kändes som att det inte fanns något rätt eller fel, att allt kunde bli tvärtom oavsett hur jag tänkte. Valde att åka klockan tre och hamnade naturligtvis i ett myller av bilar. Köerna sniglade sig framåt och vår gps föreslog en helt annan färdväg än jag tänkt köra. Så här i efterhand kan det konstateras att det var tur att undertecknad åkte den tidigare tiden eftersom resan tog en extra timme.

Väl framme blev jag mottagen på absolut bästa sätt, av en liten barnröst som först ropade farmor men sedan Mia! Kände mig riktigt efterlängtad, ungefär som en rockstjärna som i smyg försiktigt glider in genom dörren och möts av jubelrop ;)

Fick mysa med världens goaste kille, så oerhört enkel att vara tillsammans med. Vi läste, tittade på Mamma Mu och kråkan och åt middag med "föräldrarna" innan det var dags för nattning (även denna fick jag axla). Därefter försvann föräldrarna iväg ut i vårkvällen och jag chillade själv framför Netflix.

Om det alltid vore så här mysigt att vara barnvakt! Tack Alfred för att du ville hänga med mig och tack till dina föräldrar som frågade om jag kunde och hade lust!

Som grädde på moset, har jag dessutom fått dela rum med A ... bara det känns som en lyx 💗 men nu upp och iväg för på mitt lördagsschema står en tidig vinyasaklass på hemmaplan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar