lördag 11 juni 2022

Deadlinen kryper närmare

Inbjudan kom för ett par månader sedan och jag visste direkt vilken typ av karaktär jag ville förvandlas till. Idéerna sprutade åt alla håll men magkänslan var tydlig.

Frågan var ifall det vore smart att kolla nätet och kanske köpa kostym?

Nä ... tråkigt, mycket roligare att återvinna, leta kreativa lösningar och designa. Inventerade förråden och hittade material att omvandla. Gjorde skisser och kände mig nöjd men sen glömdes projektet bort eller snarare hamnade längre ner på "to do listan".

Jag borde konstruera mönstermallar, leta/köpa accessoarer (vilka fortfarande saknas) och börja sy ... Gör jag det? Nej. 

Deadlinen kryper närmare och jag har en känsla av att skapandet kommer att påbörjas precis innan allt ska vara klart, suck.

Har därför bestämt att försöka ta mig i kragen och åtminstone designa dräkten småskaligt (på liten docka) för att kolla så konstruktionen håller och fungerar IRL, skisserna ligger därför framme som en tydlig påminnelse om uppdraget. 

Kommer detta att hjälpa? Det lär visa sig


Tidigare fest - annan kostym

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar