söndag 5 juni 2022

Pälsmössa på

Varför, kanske du undrar? Varmbonad huvudbonad i juni, känns antagligen helt fel. Hur menar jag egentligen? Tja så här är det:

Varje år när sommarvärmen kommer och jag arbetar eller hänger ute i trädgården så inträffar samma sak OM undertecknad har utsläppt hår, jag blir överhettad och snurrig i huvudet. Orsak: för mycket och för tjockt hår, känns som att risken för solsting är överhängande och resorb blir min bäste vän.

Finns tre alternativ 

  1. solhatt alternativt keps
  2. blöta huvudet
  3. sätta upp håret
Ofta väljer jag det sista och pälsmössan är av, säger sig självt, vem vill ha en vintermössa mitt i sommaren? Inte jag i alla fall.

Tack och lov så ställer kroppen in- samt om sig på värme och känsligheten blir mindre. Vid solbad är hatten ofta till stor nytta (nästan nödvändig) precis som att blöta håret efter ett dopp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar