torsdag 2 juni 2022

Jag kapitulerar och erkänner mig besegrad

Har fått det svart på vitt nu, jag är överkänslig vad gäller pollen. Vilken typ är ännu inte fastställt men min känsla är att det blommande gräset får mina ögon att klia.

Trots detta lockar skogen och naturen, jag mår bra av löpturer eller långa promenader men efter gårdagens så rann näsan (för första gången), jag nös (också första gången) och ögonen kliade värre än tidigare. Med andra ord kapitulerade jag och erkände att pollen besegrat mig, att min kropp påverkas av de höga doser som svävar fritt i luften ... jag som aldrig varit allergisk mot något.

Har dock förstått att det är fler än jag som blivit känsligare ju äldre de blivit, undertecknad är inte ensam, så det är bara att gilla läget. Hålla fingrar borta från ögon och ansikte under utevistelse och tvätta händer samt ansikte oftare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar