onsdag 29 juni 2022

"Vad gör du???"

Igår fick jag den där mellandagen med mulet väder och regnskurar som var precis vad som behövdes för att symaskinen skulle grävas fram och dammas av. Från att ha konstruerat i huvudet, ett tiotal olika varianter så är sållades idéerna och nu har projektet startat på allvar. 

Det stora fina möbeltyget las på golvet  och med en vit krita (den typ som du kan rita hage med eller skriva på en svart tavla med) formade jag streck att klippa efter. Katterna kom från ingenstans och la sig ovanpå, precis som våra tidigare alltid gjorde, vilket gav mig känslan att Stanley och Audrey än mer förvandlas till "familjekatter". Stanley flyttade inte ens på sig när saxen närmade sig och klippte genom tyget utan nosade istället med en nyfiken och undrade attityd, just då orädd och full av tillit. 

På eftermiddagen pausade jag designen och cyklade in till stan för att arbeta (i butiken) några timmar. När det blev dags att göra dagsavslut och låsa dörren så gled en nära vän till mig in genom entréen. Hon fick stänga med mig och gå bakvägen ut genom byggnaden till restaurangen bredvid. Ytterligare en kär vän anslöt och vi fick en minnesvärd samt härlig kväll med mat, dryck, prat och skratt.

Idag återupptas arbetet med nålar, sax, tyg och accessoarer.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar