torsdag 4 januari 2024

Förbjudet eller ej - outforskat område



Härom kvällen när jag landat i soffan för att kolla ett eller två avsnitt av en serie så hördes plötsligt ett för mig ovanligt ljud. Katterna var i rummet och Stanley satt under granen, var Audrey befann sig hade jag ingen aning om? Min sista minnesbild var hur hon kollat in bokhyllan bredvid granen som om hon undersökte om hon skulle kunna hoppa upp i den (vilket hon aldrig tidigare brytt sig om).

Ljudet fortsatte, det kom ifrån granen och först trodde jag att Stanley försökte plocka ner en julgranskula (vilket katterna roat sig med) men han satt oskyldigt helt stilla under ... som om han funderade på något.

Jag höjde blicken då ljudet blev ihärdigare och kunde se att granen rörde sig, den svajade. Barr släppte från grenarna och landade på golvet medan Stanley satt kvar i det gröna regnet utan att göra något.

Var var Audrey?



Kunde det vara så att hon var i granen? Hur jag än tittade så såg jag enbart vår julgran samtidigt som min intuition viskade att lilla A måste vara där ... någonstans, typ som Piff och Puff i Kalle Ankas jul.

Den täta granen var inte lätt att se in igenom vilket borde innebära ännu större svårigheter att åla sig in mellan grenarna? Så till slut fick jag syn på Audrey eller kanske var det hon som såg mig för ett litet katthuvud tittade ut.

Grenar svajade, julgransprydnader rörde sig och jag undrade på om vår lilla tjej tänkte välta hela granen? Svar nej, hon hoppade smidigt ner på golvet och sen tillbaka in och upp igen. 

Suck ...

Audrey har hittat ett nytt spännande ställe att utforska och Stanley sitter snällt under och övervakar. Frågan är om granen kommer att stå upp de dagar den har kvar eller om hela härligheten välter?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar