tisdag 9 januari 2024

... och då visste jag precis


Arkivbild och har ingenting med blogginnehållet att göra


Igår startade jag morgonen med att hålla en kick off klass för pedagoger. Deras första timme på jobbet denna termin gick av stapeln på en yogamatta med benen uppåt väggarna.

I höstas fick jag en förfrågan från en vän, ville och kunde jag hålla i en yogaklass?

Vad önskas frågade jag? Min kompetens spänner vitt och brett allt ifrån flygande till flödande men också lugna och vilande. Min vän svarade: "det lugnaste du har" och då visste jag precis.



Behövde varken släpa på mattor eller filtar vilket var skönt utan min enda uppgift var att hitta, med gps var detta inga problem. Rektorn mötte mig på parkeringen utanför skolan och en grupp av pedagoger slöt senare upp. De fick "vila" sig redo att möta sin planeringsdag samt den stundande terminen.

Efter klassen undrade samtliga NÄR jag kommer tillbaka? "I morrn!", skrattade rektorn och jag förstod att samtliga hade fått precis den start de behövde.

Alltså, vilken gåva att få dela energi och den kunskap jag har på detta sätt, kände mig oändligt tacksam vilket innebar att även min dag startade på bästa sätt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar