onsdag 24 januari 2024

Slurp, sa jeansen



Efter tidiga morgnar på jobbet under veckans två första dagar så fick jag "sovmorgon" till halv nio. Ute regnade det men med pappas viskande ord i mitt huvud: det finns inget dåligt väder enbart sämre kläder så beslöt jag att gå en långpromenad. Gummistövlar och regnjacka verkade lämpligt, trots den isfläckiga och blöta gångvägen. Drog huvan över håret och började gå.

Ja, jag blev blöt, vantarna stoppades i fickan och jeansbenen sög åt sig fukten men helt ärligt så brydde jag mig inte, det var skönt att få frisk luft.

När jag klev in genom dörrarna förstod jag exakt hur blöta mina jeans var ... typ dyngsura (högt upp på låren eftersom regnvattnet runnit från kappan).



"Oj", sa min kollega "gå hem och byt byxor!" 

"Äsch", sa jag, "det torkar".

En annan kollega kom med praktisk lösning. Min långkofta gick ner på vaderna och under jeansen hade jag ullstrumpor som slutade ovanför knäna, förslaget var att jag skulle ta av byxorna och knyta sjalen runt midjan. Smart, hade kunnat vara undertecknad som själv klurat ut detta men inte igår.

Gjorde som kollegan föreslog och lät jeansen hänga på galge inne på kontoret medan jag drog ihop koftan som en omlottklänning. Allt går! Men ... att dra på sig fuktiga jeans när jag skulle gå hem fick mig att stöna.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar