måndag 15 januari 2024

Tids nog hinner jag



 

Mitt skapande har hamnat i skymundan, 

jag prioritera bort det. 

Var sak har (dock) sin tid säger ordspråket och jag vet att det stämmer. 





Skrivandet vilar, igen. 
Jag har flera manus som ligger framme på lap topens skrivbord och påminner mig om sin existens, 
som säger att de väntat länge nog. 
I flera veckor har jag tänkt skriva under kvällstid 
men när middagen är avklarad och alla måsten gjorda så är inspirationen borta. 
Tröttheten brer ut sig och jag koncentrerar mig på vila och återhämtning.


I morgon är en annan dag, 
tids nog ska texten få full uppmärksamhet.

Pratade med en vän igår och tillsammans planerar vi framåt
Blir spännande att damma av kreativiteten
och börja/fortsätta skapa (tillsammans)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar