lördag 27 januari 2024

När den blinda hönan fick synen tillbaka



Användandet av linser kan emellanåt innebära smått komiska episoder som för ett antal år sedan:

Jag skulle iväg och kvällsträna och antagligen hade ögonen fått vila för undertecknad satte de små plastbitarna på plats och gjorde mig redo. Hade dagen till ära bytt till ett nytt par för att se extra bra.

Något var dock fel. Kollade att linserna verkligen befann sig där de förväntades, check. Varför såg jag inte med den skärpa jag borde? 

Passet skulle alldeles strax köra igång  och undertecknad försökte blinka linserna skarpa eller på rätt plats men ingenting hjälpte. Kände mig som en halvblind höna.



Snabb sväng in på toaletten för att kolla ögonen igen. Tog ut den ena linsen och synade den, kunde inte hitta något fel. Tog ut den andra som fick genomgå samma procedur. 

Men hallå, vad var det för fel???

Provade att sätta linserna tvärtom, alltså byta öga och plötsligt blev synen klar och tydlig igen! Av någon anledning hade undertecknad satt höger lins i vänster öga och tvärtom. Jag har olika styrka på ögonen och när plastbitarna hamnade där de inte skulle vara så blev det "kaos".

Nåja, slutet gott allting gott och jag hann påbörja träningen i tid.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar