lördag 20 januari 2024

Obs! Varning för alkoholreklam ...



Vinterkyla med många minusgrader och sol är vackert med kallt. Efter en lång promenad i skogen beslöt jag att testa en variant av irish coffee på det vi har hemma.

Helt ärligt var det år och dag sedan jag drack den kaffedrinken (om vi räknar bort Lejonkungens examenslunch på anrika The Rules i London förra helgen). Faktiskt så väcktes idén när jag inhandlade glögg i december inför jul och hittade Blossas Brons som är smaksatt med just whiskey.



Tänkte: "kan det vara möjligt att göra en varm irish coffee på denna?" men kom aldrig så långt. Så njöt jag och sonen en utmärkt irish i London och lusten att experimentera hemma ökade.

Japp, det är möjligt och undertecknad tyckte att jag lyckades riktigt bra, går säkerligen att göra alkoholfri också men då blir det en njutbar kaffedrink, vilket passar utmärkt för alla som inte gillar whiskey. Grädden och kaffet värmer utmärkt i vinterkylan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar