onsdag 10 januari 2024

London I´m on my way!



Precis NU när du läser detta är jag kanske på väg, sitter i flygbussen eller springer mellan Terminal 4 där den stannar till entrén vid Terminal 5 för att möta upp mitt resesällskap. Eller så sitter jag kanske på flyget ... eller möter Lejonkungen på plats?

Oavsett så kommer jag att vara London fram till söndag och kanske blir det ingen blogg eller så blir det, vi får se?

Lejonkungens stora examinationscermoni går av stapeln i morgon på Royal Festival Hall, det kommer att innebära kåpor och traditionella hattar samt diplom. Väskan är packad med finare kläder än jag normalt sätt bär som svart kostym (ingen dräkt).



Igår mannekängade jag för mannen och valde outfits, kjolar, toppar och kavaj. Inte ett endaste par jeans eller tights och ingen långkofta, istället smycken och passande skor. Storbrittanien är känt för sin starka kulturella tradition när det gäller utbildning och sonen har avklarat sin Master i psykologi så allt ska firas ordentligt.

Jag förvandlas från enkel till något finare, utanpå knappast inuti, för jag är jag. Känns som att vara på äventyr där allt blir en lek. Jag klär upp mig för att passa in och det ska bli spännande. Dags att utforska, njuta och insupa atmosfären och bara vara.



Hej svejs så länge!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar