onsdag 15 juni 2016

Att möta sin egen blick

Dag 4 

Efter en tidig frukost med katterna på vår soliga balkong, följt av ett yogapass så var det dags för meditationsutmaning nummer 4. Idag valde jag att sitta inomhus.


Tratak igen, det vill säga meditation med öppna ögon. Idag var det dags att sätta sig framför en helkroppsspegel och möta min egen blick. Försöka se bakom skalet, se djupet inom mig.

Låter det flummigt? Kanske?

Att möta sin egen blick utan att titta bort under femton minuter är en relativt lång stund, en utmaning. Jag kom snabbt in i rätt mood och kunde andas långa djupa andetag varpå mina ögon mötte sig själva i spegeln.

Ingen fladdrande låga att följa, inget ljus som plötsligt slocknar utan en stadig blick som lugnt tittade tillbaka.

Kanske ser du en tigrinna eller en busig kattunge i dig själv? Kanske ser du något annat? Jag vet inte vad jag såg denna fösta gång, tror att det behövs fler stunder framför spegeln. Sittningen var rofylld och energigivande.


Här är länken till dagens utmaning:
http://josefinesyoga.metromode.se/2016/06/page/2/


Hoppas du får en härlig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar