söndag 19 juni 2016

Batteri laddning

Solig morgon och en inbjudande balkong. Så klart jag gjorde dagens meditation på rätt ställe tillsammans med Ravelli som redan innan jag sagt något klurat ut utmaningen.


Jag la ut min blå yoga handduk och vår honkatt la sig direkt tillrätta uppe i ena hörnet. Igår dansade jag mig snurrig och idag var det dags att lägga sig i död mans ställning, Savasana. Slappna av, andas och förnimma kroppens tillstånd, känslor och signaler.

Så jag lät Ravelli ligga där hon lagt sig och placerade mina ben på var sida om henne. Solen smekte och värmde kroppen. Började uppe på hjässan och scannade av lite i taget. Så skönt att få blunda och ligga helt stilla!

Min kropp lapade i sig solstrålarna och när ett moln dök upp så sjönk temperaturen men enbart marginellt. Kroppen fick återhämta sig från värmen innan det var dags att välkomna solen igen.

Länk till dagens meditation:
http://josefinesyoga.metromode.se/

Tror jag vet varför jag älskar sommar och sol så mycket. Under denna tid är jag bättre på att pausa och bara vara. Jag befinner mig oftare i Savasana än under årets övriga månader, prioriterar balans och vila ... aktiv är jag hur som helst.

Sol, värme och vatten är mina element. Min energi ligger på topp och allt känns så enkelt. Så när chans ges så laddar jag mina batterier.


Ha en härlig sommardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar