torsdag 2 juni 2016

Kontraster

Högsommar värme ute och jag fryser, är alldeles nedkyld. Händerna är iskalla och jag sätter på mig en varm kavaj.


Men ... hur är det möjligt? Enkel matematik. Jag har stått vid kassan och arbetat. Dörrarna in i butiken är helt öppna. Det fläktar, dessutom är ventilationens frisklufts utblås i närheten och jag står mitt i draget, på den kallaste platsen i rummet.


Ute på gågatan är det stekhett. Människor flanerar i shorts och tunna sommarklänningar, de fryser inte. Det är bara jag och min kollega i grannbutiken som är nedkylda. Känns absurt.

Kunder meddelar att det är skönt att komma in ... jag längtar ut, behöver tina upp. Konstaterar att det är kontrasternas dag.

Vid tillfälle ska jag ställa mig i solen utanför butiken i ett par minuter för att återfå balans i kroppen, bli rätt tempererad.


I wish ...
Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar