tisdag 28 juni 2016

Kärleksfull vänlighet


Precis som många andra svenskar så har jag nästan bytt nationalitet, i alla fall håller jag helhjärtat på Island i fotbolls EM (nu när Sverige spelat klart). Så härom kvällen jublades det ordentligt i vårt hem.

Vad som går mindre bra för just mig är familjens EM tips, jag ligger hjälplöst sist och det ser inte ljust ut åt något håll. De andra föreslår att jag tippar kvartsfinalerna helt tvärtom mot vad hjärtat säger!?

Men vad är väl ett fotbolls tips? Jag låter gladeligen någon av de andra vinna, här är jag helt prestigelös. I spel vinner segraren och då betyder det att någon annan förlorar. Helt okey för mig, jag har deltagit och kämpat väl det räcker långt.


Vad gäller meditationsutmaningen så är vi redan på:

Dag 17    Kärleksfull vänlighet 
För första gången ever laddade jag ned en betalapp, kostade 20 kr. Satte mig sedan till rätta och följde instruktionerna. En Mindfulness meditation fylld av just kärleksfull vänlighet. Lovely

Länk:
http://josefinesyoga.metromode.se/2016/06/28/meditationsutmaning-dag-17-karleksfull-vanlighet/


Så nu önskar jag dig en dag fylld av kärlek och vänlighet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar