lördag 18 juni 2016

Oops, redan en vecka!?


Meditationsutmaning, dag 7   DANS
Men hallå, helt underbart!!! Min gamla dansbakgrund jublar, här känner jag mig bekväm.

Jag laddar mobilen med bra Spotify låtar och stänger in mig i köket, ska ju ändå laga middag snart efter en lång arbetsdag. Så enkelt att blunda och låta kroppen gå all in, shake it, shake it, shake it!

Jag ger allt. Kroppen rör sig rytmiskt och inte en cell får vila. Yes!!! Fler utmaningar av detta slag :) Då öppnas dörren och även mina ögon, plötsligt ska mannen in i köket ... varför då?

"Du stör", säger jag, "dans meditation". Han nickar och backar ut. Så nu kommer jag att få vara ifred. Jag släpper alla spärrar och sluter ögonen, rockar loss Shake it, shake it, shake it!



Är ett med musiken och känner hur jag nästan tappar balansen i vissa moves. Öppnar ögonen och känner hur hela världen snurrar. Oops ... Jag måste ta tag i bordsskivan för att stå upprätt. Sänker huvudet och fäller överkroppen så att huvudet hamnar mellan benen.

Borde kanske dansa med öppna ögon för att orientera mig? Jag bryr mig ju ändå inte hur jag ser ut. Känner mig glad och lycklig över denna gåva, dagens meditationsutmaning, den passade mig som handen i handsken. Tack Josefine!

Länk till utmaningen:
http://josefinesyoga.metromode.se/2016/06/18/meditationsutmaning-dag-7-dans/#comments


Chiao!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar