torsdag 30 juni 2016

Shit happens och vänlighet är ett vinnande koncept


Härom dagen då jag stod vid datorn på jobbet och arbetade så ringde telefonen, det var från HK. "Ser du att jag tagit din mus?"

Jag var inne i ett "backoffice" program och skulle leverera in de varor vi fått, när jag tittade på skärmen så dansade piltangenten omkring. Jag fick veta att personen i andra änden behövde tillgång till programmet och så fick jag en del smarta tips, typ snabbkommandon.

Den jag pratade med var glad och trevlig och jag meddelade att jag vilken sekund som helst skulle vara klar. "Toppen! Då går jag på toaletten så länge" fick jag till svar och vi avslutade samtalet.


Hur var det nu? Jag beslöt att på egen hand använda de snabbkommandon jag fått tips om. Gick jättebra till dess att jag tryckte ctrl+alt+del (borde låtit bli sista knappen) Hela skärmen blev svart! Jag hade stängt ned datorn ...

Oops! Letade fram lösenordet för att återställa. Fungerade inte första gången, inte heller andra eller tredje? Då ringde telefonen igen, samma trevliga människa. Jag läste återigen lösenordet och såg att det kanske var två stora O:n inklämda mitt i? "Prova 00", sa min telefonkompis. Simsalabim så vaknade datorn och alla program startades automatiskt.

Jag avslutade mitt arbete genom att trycka ctrl+alt och därefter OK sen stängde jag ned backoffice. Tackade min nya kontakt flera gånger och vi skrattade gott. Så underbart att möta en människa som betedde sig vänligt kärleksfullt. Shit happens men det går ofta att fixa till om vilja finns.


Så dagens meditation:

Dag 19  SA TA NA MA
Om du är intresserad så gå in via länken och testa denna spännande meditation.

http://josefinesyoga.metromode.se/2016/06/30/meditationsutmaning-dag-19-satanama/


Vi hörs i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar