söndag 12 november 2017

Efter festen ... råttboet


Efter en helt underbar, magisk och intensiv helg så landade jag hemma. Något trött men fylld till bredden av energi. Borta bra men hemma bäst!

Min största utmaning under gårdagen var att tvätta bort den rödbruna färgen ur håret. Jag brukar alltid kamma igenom krullet innan jag schamponerar. Fastnade direkt, kunde inte dra vare sig ned eller upp. Snacka om råttbo!

Hur skulle jag göra? Hämta saxen?


Håret var äckligt att ta i, som om någon spillt kletig saft över min hjässa! Hårspray och färg har ingen mjukgörande effekt ... snarare avtändande.

Valde att lyfta ut kammen och ställa mig i duschen. dränkte håret i först schampo och sedan balsam. Drog fingrarna igenom. Plockade fram kammen igen och nu kunde jag långsamt arbeta mig igenom hela kalufsen. Schamponerade ytterligare en gång varpå jag använde ytterligare balsam.

På kammen fastnade rester av den rådjurs bruna färgen, vilket inte såg så fräscht ut. Mina blonda lockar återvände och jag pustade ut. Har jag tur så lyckas jag tvätta ren kammen om inte så får jag köpa en ny. Det viktiga var att jag blev av med råttboet och lyckades trassla ut krullet.


Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar