lördag 18 november 2017

Jag vill vara min egen bästa vän, inget annat.


Stresspåslag ...

Varför kan jag undra? Det är ingen annan som har med detta att göra, enbart jag själv och till synes helt i onödan, utan anledning.


Jag vill så mycket, sätter upp mål och deadlines och gör sedan vad jag kan för att hinna. Problemet är om jag är på jobbet där multitasking är normal vardag för mig, typ fixa skyltfönstret och hjälpa kunder i kassan samtidigt. Du hör själv hur svårt det skulle kunna vara.

Igår var det förhållandevis lugnt i butiken vilket innebar att jag tänkte styla alla byster och dockor som inte hunnits med efter veckans stora omhäng. Gick smidigt och bra. Jag hjälpte kunder, stod i kassan och fixade dockor när tid fanns. Så plötsligt satte jag upp en deadline (ville hinna färdigt) helt ovetande om att denna skulle ge mig ett duktigt presspåslag när tiden rann iväg.


Men alltså ... vad håller jag på med? Ingen chef, ingen kollega stressar mig, inte heller kunderna ... det är jag som vissa dagar är min egen värsta "fiende". Fy på mig!!! Jag vill vara min egen bästa vän, inget annat. Skärpning Mia!

Andas och släpp deadlines som är onödiga. Varför ska jag vara så effektiv och "duktig" vissa dagar? Vem försöker jag imponera på? Ingen vad jag vet ...

Andas in, andas ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar