söndag 5 november 2017

Magin med Instagram


För lite mer än en månad sedan fick jag ett erbjudande att hänga med två vänner till Costa Rica ... bara så där. Hjärtat skrek ja men förnuftet skakade på huvudet.

Att bara dra är enklare om du är 25, det krävs lite mer planering om du är dubbelt så gammal.

Gäller att ansöka om semester och att kolla om det är möjligt med familjen. Jag tackade nej. Ingen bromsade mig, det var mitt beslut då jag kände att frågan kom "sent". Nu är mina vänner på plats och en liten del av mig är med dem ... i hjärtat. Tack vare Instagram så är det enkelt att hålla sig uppdaterad.


Jag får uppleva den magiska solnedgången. Se hur ormen i trädet bredvid frukostbordet slukar en ödla. Hänga med till den lokala marknaden och senare se hur en leguan kryper nedför en trädstam helt nära hängmattan där en av mina vänner softar.

Lugnet, naturen och magin. Wow!!!

Själv sitter jag hemma i soffan. Ute regnar det och höstmörkret har sänkt sig över landet. Det går ingen nöd på mig, jag har det bra. Tror att det är dags att tända en brasa, koka en kopp te och njuta av lågornas dansande.


Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar